امروز : سه شنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۴
- ۸۰ درصد از تعهد اشتغال فارغالتحصیلان در استان تهران محقق شده است
- دستگیری عامل شرارت و تیراندازی درآق قلا
- توهین به سرباز برای شاخ مجازی گران تمام شد
- علت بررسی حادثه آتشسوزی بیمارستان قائم در حال بررسی است
- مدیران دستگاهها درحفظ حقوق بیتالمال به وظیفه قانونی خود عمل کنند
- ترافیک در گردنه آهوان محور سمنان_دامغان نیمه سنگین است – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان
- ۷ کشته بر اثر ریزش دیوار در مادیا پرادش هند – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان
- سازش دو زوج در آستانه طلاق در استان البرز با صحبتهای قائم مقام معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه
- استفاده از «دستگاه خودکشی» برای نخستینبار؛ پلیس سوئیس چند نفر را بازداشت کرد
آمادهباش تویوتا برای مقابله با تعرفههای ترامپ/ ژاپن خلا بازار آمریکا را پر کرد
به گزارش اکوایران، تولید جهانی بزرگترین خودروساز جهان نسبت به مدت مشابه سال قبل، با افزایش ۱۶ درصدی تولید داخلی و رشد کمتر از یک درصدی در سایر کشورها در ماه گذشته، با ۶ درصد افزایش به ۷۷۹ هزار و ۷۹۰ دستگاه خودرو رسید. تولید تویوتا در آمریکای شمالی یک درصد کاهش یافت، در حالی که […]

به گزارش اکوایران، تولید جهانی بزرگترین خودروساز جهان نسبت به مدت مشابه سال قبل، با افزایش ۱۶ درصدی تولید داخلی و رشد کمتر از یک درصدی در سایر کشورها در ماه گذشته، با ۶ درصد افزایش به ۷۷۹ هزار و ۷۹۰ دستگاه خودرو رسید.
تولید تویوتا در آمریکای شمالی یک درصد کاهش یافت، در حالی که محمولههای خودرو از ژاپن به بزرگترین بازار آن، آمریکا نیز یک درصد کاهش یافت.
درآمد جهانی این شرکت با افزایش ۲۸ درصدی در فروش داخلی و افزایش دو درصدی در فروش خارج از کشور، ۶ درصد رشد کرد.
آنطور که ایسنا گزارش داده است، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه از تعرفه ۲۵ درصدی بر خودروهای وارداتی و کامیونهای سبک رونمایی کرد که از سوم آوریل اعمال خواهد شد.
سیاستهای تجاری دونالد ترامپ باعث ایجاد نااطمینانی جهانی شده است و سرمایهگذاران نگران اختلالات احتمالی زنجیره تامین، کاهش سرمایهگذاری و تهدید قریبالوقوع تورم هستند که رشد اقتصاد جهانی را به خطر میاندازد.
طبق گزارش رویترز، در آمریکای شمالی، فروش تویوتا هفت درصد کاهش یافت، اگرچه این شرکت، این کاهش را به روزهای کاری کمتر و کمبود موجودی خودروهای هیبریدی و سایر خودروها نسبت داد، در حالی که اشاره کرد که تقاضا برای خودروهایش همچنان قوی است.
به گزارش اکوایران، از زمان روی کار آمدن دونالد ترامپ، سیاستهای تجاری آمریکا دستخوش تغییرات اساسی شد. ترامپ با شعار “اول آمریکا” سیاستهای حمایتی را در پیش گرفت و جنگ تجاری با چین را آغاز کرد. او با افزایش تعرفهها بر صدها میلیارد دلار از کالاهای چینی، به دنبال کاهش کسری تجاری و حمایت از صنایع داخلی بود.
در کنار چین، ترامپ تعرفههایی بر واردات فولاد و آلومینیوم از اتحادیه اروپا، کانادا و مکزیک اعمال کرد که موجب تنشهای تجاری شد. با این حال، توافق USMCA جایگزین نفتا شد و برخی اختلافات با همسایگان آمریکا حل شد.
با این حال، اعمال تعرفه ۲۵ درصدی بر واردات خودرو و قطعات آن توسط دونالد ترامپ، رئیسجمهور آمریکا، واکنشهای گستردهای را در سطح بینالمللی به دنبال داشت. این تصمیم که از سوم آوریل اجرایی میشود، با هدف کاهش کسری تجاری ایالات متحده اعلام شده است.
اورزولا فن در لاین، رئیس کمیسیون اروپا، این اقدام را برای کسبوکارها زیانبار و برای مصرفکنندگان، چه در آمریکا و چه در اتحادیه اروپا، بدتر دانست و تأکید کرد که اتحادیه اروپا از کارگران، کسبوکارها و مصرفکنندگان خود دفاع خواهد کرد.
شرکت بیامو آلمان در بیانیهای اعلام کرد که جنگ تجاری هیچ فایدهای نخواهد داشت و از اتحادیه اروپا و ایالات متحده خواست تا به سرعت به توافقی برای جلوگیری از موانع تجاری دست یابند.
کارشناسان اقتصادی هشدار دادهاند که این تعرفهها ممکن است به افزایش قیمت خودروها، کاهش فروش و رکود در صنعت خودروسازی منجر شود.
- دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
- پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.