امروز : یکشنبه, ۲۶ مرداد , ۱۴۰۴
- سوالات آزمون وکالت مرکز وکلای قوه قضاییه ۱۴۰۳ (نسخه غیر رسمی)
- آمادگی کامل پلیس راه آهن کشور در مأموریت بازگشت زائران اربعین
- حمله دوباره آمریکا و انگلیس به یک منطقه مسکونی در شمال صنعا
- تثبیت صد درصدی اراضی کشاورزی استان با کار جهادی و روحیه جهادی محقق میشود
- دورهمی و قتل وحشتناک دختر و پسر دانشجو/ شمشیر روی زمین بود روی دیوار حرف S
- حماس: روزهای آینده، روزهای خشم علیه رژیم صهیونیستی است
- ۱۰ نکته در مورد کولون
- آغاز ثبت نام بدون آزمون دکتری دانشگاه تهران برای سال تحصیلی ۱۴۰۵-۱۴۰۴
- جزئیات و میزان نقدینگی عرضه اولیه ومپنا مشخص شد
فعالیت سامانه ۱۹۷ پلیس چگونه است؟
۰۷:۲۴ – ۱۸ مهر ۱۴۰۳ سردار مهدی معصومبیگی رئیس بازرسی کل فراجا با اشاره به فعالیت مرکز نظارت همگانی فراجا گفت: فلسفه وجودی مرکز نظارت همگانی ۱۹۷ فراجا این است که مردم هرگونه نظری که درباره فعالیتهای پلیس دارند، به آن اطلاع دهند تا به گوش پلیس برسد. یعنی رسالت این مرکز این است که […]

۰۷:۲۴ – ۱۸ مهر ۱۴۰۳
سردار مهدی معصومبیگی رئیس بازرسی کل فراجا با اشاره به فعالیت مرکز نظارت همگانی فراجا گفت: فلسفه وجودی مرکز نظارت همگانی ۱۹۷ فراجا این است که مردم هرگونه نظری که درباره فعالیتهای پلیس دارند، به آن اطلاع دهند تا به گوش پلیس برسد. یعنی رسالت این مرکز این است که حرف مردم را بشوند و به مسئولین اطلاع دهد. این مرکز از اوایل دهه ۸۰ تاسیس شده، اما هر سال پیشرفتهتر شده و قدرت پاسخگویی خود را افزایش داده است.
وی افزود: این مرکز حلقه ارتباطی مردم با پلیس و پلیس با مردم است. به این معنا که مردم نظرات خود را درباره قسمتهای مختلف پلیس به این مرکز ارائه میکنند و این مرکز این نظرات را به گوش ردههای مختلف پلیس رسانده و پاسخ به را مردم اطلاع میدهد.
رئیس بازرسی کل فراجا با اشاره به اینکه این مرکز چهار وظیفه دارد؛ ادامه داد: مردم به دلایل مختلف با این مرکز تماس میگیرند. به عنوان مثال در بیشتر مواقع شاهد هستیم که از همکاران من در بخشهای مختلف پلیس تشکر و قدردانی میکنند. مردم بارها تماس گرفته و برای جمع آوری سارقان، معتادان متجاهر، خرده فروشان مواد مخدر و … از پلیس تشکر کردهاند.
معصومبیگی گفت: همچنین در برخی موارد در حوزههای مختلف به پلیس پیشنهاداتی ارائه میکنند. به عنوان مثال محلهای جدیدی را برای نصب پل عابر پیشنهاد میکنند که ما تمام این پیشنهادهارا بررسی و در صورت مفید بودن، قطعا از آنها استفاده میکنیم.
وی افزود: ماموریت بعدی این مرکز، بررسی انتقادات است. به عنوان مثال میگویند که اگر در یک خیابان کیوسک پلیس گذاشته شود شرایط محله خیلی امنتر میشود. در اینصورت ما باید ظرفیتهای خود را بررسی کنیم و در صورت توان، قطعا این انتقادات نیز مدنظر میگیرد یا مطرح میکنند که گواهینامه باید زودتر از همیشه صادر شود که این مسائل نیز جزو انتقادات است که برای رفع آن نیازمند تجهیزات و نیروی بیشتر هستیم.
رئیس بازرسی کل فراجا ادامه داد: مورد آخری که مردم به مرکز ۱۹۷ مراجعه میکنند، شکایت از پلیسهای مختلف است. به عنوان مثال ممکن است افراد به کلانتریها، پایگاههای آگاهی و … مراجعه و احساس کنند که پرونده آنها به خوبی رسیدگی نمیشود که در اینصورت نیز به ۱۹۷ شکایت میبرند و به نارضایتی آنها پاسخ میدهیم.
معصومبیگی درباره روند کار این مرکز نیز گفت: روند کار به این شکل است که وقتی کسی با شماره ۱۹۷ تماس میگیرد؛ بلافصله پیامکی برای وی ارسال میشود مبنی بر اینکه گزارش شما دریافت و نتیجه اطلاع رسانی میشود. سپس این مسئله در روند کار بررسی قرار میگیرد و نتیجه آن نیز برای فرد پیامک میشود.
وی افزود: علاوه بر تماس با شماره تلفن ۱۹۷، هموطنان میتوانند از طریق نرم افزار موبایلی پلیس من نیز، گزارشات خود را به این مرکز اعلام کنند.
رئیس بازرسی کل فراجا اظهار کرد: در بررسیهای ما مشخص شد مرکز نظارت همگانی ۱۹۷ پلیس، جزو مراکز پاسخگوی مردم است و خوشبختانه این روند رو به بهبود نیز است.
منبع: ایسنا
- دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
- پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.