» قضائی » ۸۲ درصد مددجویان استان خراسان شمالی مشغول به کار هستند
قضائی

۸۲ درصد مددجویان استان خراسان شمالی مشغول به کار هستند

مرداد 2, 1403 0

رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی گفت: با اقدامات دادگستری این استان، در حال حاضر ۸۲ درصد مددجویان استان مشغول به کار هستند.

خبرگزاری میزان – حجت‌الاسلام والمسلمین براتی‌زاده، رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی اظهار کرد: نداشتن مهارت، شغل و درآمد یکی از علل اصلی بسیاری از بزهکاری‌ها به شمار می‌رود، لذا مهارت آموزی در زندان‌ها و مراکز حرفه‌آموزی و کارگاه‌های آموزشی همواره در دستور کار اداره کل زندان‌ها قرار دارد.

وی تصریح کرد: این قبیل ظرفیت‌ها می‌تواند آمار بازگشت زندانیان به چرخه جرم را به شدت کاهش دهد و مددجویان پس از تحمل دوران محکومیت می‌توانند با اتکا به مهارت‌هایی که آموخته‌اند، با سرعت و سهولت بهتری روند باز اجتماعی شدن را طی کنند.

رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی ضمن قدردانی از تلاش‌های مدیرکل زندان‌های استان در راستای تسهیل موجبات اشتغال به کار زندانیان تصریح کرد:خوشبختانه در حال حاضر بسیاری از بانوان بند نسوان در کارگاه‌های داخلی و یا صنایع طرف قرارداد در بیرون از زندان مشغول به کار هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین براتی‌زاده از تسهیل زمینه‌های اصلاح و تربیت مددجویان و کاهش آسیب‌های اجتماعی، کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها و بهبود وضعیت تأمین معیشت خانواده‌های زندانیان بعنوان اهداف به‌کارگیری مددجویان در کارگاه‌های حرفه‌آموزی و اشتغال‌زایی نام برد.

وی تصریح کرد: بدون شک ایجاد اشتغال برای زندانیان در دوران حبس نقش عمده‌ای در ارتقا و بهبود شاخص‌های امنیتی در محیط زندان دارد بنابراین در حال حاضر ۸۲ درصد مددجویان استان مشغول به کار هستند.

وی با تأکید مضاعف بر ضرورت حمایت از کارآفرینان و صنعتگرانی که در واحد‌های تولیدی خود از زندانیان استفاده می‌کنند، اظهار کرد: در این خصوص مشوق‌های انگیزشی مختلف از جمله تسهیلات بانکی در نظر گرفته شده است.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی گفت: در راستای برقراری زمینه‌های فروش تولیدات مددجویان علاوه بر جلب حمایت و مشارکت دستگاه‌های اجرایی و بعلاوه بانک‌ها در این حوزه، نمایشگاه‌هایی نیز به منظور امکان پذیری عرضه این نوع محصولات پیش بینی شده است.

انتهای پیام/



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×