» قضائی » گفت‌وگوی رئیس قوه قضاییه با مردم در روز تاسوعا و عاشورای حسینی / ورود سازمان بازرسی به موضوع ناترازی برق / دستور دادگستری تهران به صحت‌سنجی ادعای اخذ رشوه در شهرداری
قضائی

گفت‌وگوی رئیس قوه قضاییه با مردم در روز تاسوعا و عاشورای حسینی / ورود سازمان بازرسی به موضوع ناترازی برق / دستور دادگستری تهران به صحت‌سنجی ادعای اخذ رشوه در شهرداری

مرداد 2, 1403 0

مهم‌ترین اخبار حوزه قضایی در هفته‌ای که گذشت|

گفت‌وگوی رئیس قوه قضاییه با مردم در روز تاسوعا و عاشورای حسینی، ورود سازمان بازرسی به موضوع ناترازی برق و رهاسازی ذخایر آبی سد‌های کشور، اعلام جرم علیه منتشرکنندگان شایعه انفجار در حرم شاهچراغ (ع)، رسیدگی به پرونده مطبوعاتی خبرگزاری تسنیم، دستور دادگستری تهران به صحت‌سنجی ادعای اخذ رشوه در ازای اعطای پست در شهرداری و تکذیب شکسته شدن حکم متهم پرونده آزار و اذیت بانوان در پارک مهرگان، از جمله مهم‌ترین اخبار حوزه قضایی در یک هفته گذشته بود.

خبرگزاری میزان – گفت‌وگوی رئیس قوه قضاییه با مردم در روز تاسوعا و عاشورای حسینی، ورود سازمان بازرسی به موضوع ناترازی برق و رهاسازی ذخایر آبی سد‌های کشور، تعلیق عضویت شهردار و همه اعضای شورای شهر یکی از شهرستان‌های استان البرز، بازداشت ۲۷ نفر از عوامل درگیری مسلحانه روستای کبیره مدینات، اعلام جرم علیه منتشرکنندگان شایعه انفجار در حرم شاهچراغ (ع)، رسیدگی به پرونده مطبوعاتی خبرگزاری تسنیم، دستور دادگستری تهران به صحت‌سنجی ادعای اخذ رشوه در ازای اعطای پست در شهرداری، تکذیب شکسته شدن حکم متهم پرونده آزار و اذیت بانوان در پارک مهرگان و راه‌اندازی ۱۰ هیئت در اجرای ماده ۹ قانون حمایت از احیا و نوسازی بافت‌های فرسوده در تهران، مهم‌ترین اخبار قضایی در یک هفته گذشته بود.

اخبار هفته

رئیس قوه قضاییه پس از حضور در مراسم روز تاسوعا و عاشورای حسینی در یکی از مساجد تهران حضور یافت و با مردم به صورت مستقیم و چهره به چهره گفت‌وگو کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای پس از شنیدن اظهارات مردم دستور‌های مقتضی را در چارچوب موازین قانونی خطاب به مسئولان ذیربط برای رفع مسائل و مشکلات مراجعان صادر کرد.

اخبار هفته

با توجه به گرمای شدید و ناترازی برق در کشور و انتشار برخى موضوعات مبنى بر رهاسازی ذخایر آبی سد‌های کشور، سازمان بازرسى به موضوع ورود کرد.

معاون اقتصادی سازمان بازرسی به بازرسی امور نیرو ماموریت داد وضعیت ذخایر آبی سد‌های کشور و تولید برق را به طور مستمر رصد کند.

اخبار هفته

رئیس کل دادگستری استان البرز در رابطه با این موضوع گفت: هفت عضو شورای شهر به همراه شهردار و دو نفر از کارکنان شهرداری یکی از شهرستان‌های استان البرز تا زمان رسیدگی به اتهامات آن‌ها و صدور حکم قطعی دادگاه تعلیق شدند.

اخبار هفته

دادستان مرکز خوزستان از بازداشت ۲۷ نفر از عوامل درگیری مسلحانه منجر به قتل روستای کبیره مدینات خبر داد.

اخبار هفته

دستگاه قضایی علیه منتشرکنندگان شایعه انفجار در حرم شاهچراغ (ع) که امنیت روانی جامعه را تحت تاثیر قرار داد، اعلام جرم کرد.

اخبار هفته

تیرماه سال ۱۴۰۳ پرونده‌ای با شکایت شاکی خصوصی علیه مدیر مسئول خبرگزاری تسنیم دایر بر نشر اکاذیب و افترا و توهین در شعبه نهم محاکم کیفری یک استان تهران مطرح و مورد رسیدگی واقع شد.

جلسه رسیدگی به پرونده مطبوعاتی خبرگزاری تسنیم با حضور هیئت منصفه و دادگاه تشکیل شد و پس از اعلام نظر هیئت منصفه، دادگاه به انشای رأی می‌پردازد.

اخبار هفته

پس از طرح ادعا‌هایی در فضای مجازی با عنوان اعطای پست در شهرداری تهران در ازای اخذ رشوه، دادگستری کل استان تهران خطاب به دادسرای عمومی و انقلاب تهران دستور بررسی و صحت‌سنجی ادعا‌های مطرح شده در این زمینه را صادر کرد و عنوان شد در صورتی که ادعای مطرح شده فاقد سند و اعتبار تشخیص داده شد، با مخلان امنیت روانی جامعه با جدیت برخورد شود.

اخبار هفته

برخی رسانه‌ها با انتشار خبری در رابطه با آخرین وضعیت پرونده آزار و اذیت تعدادی از بانوان در پارک مهرگان در سال ۱۳۹۹، مدعی شدند که حکم متهم این پرونده که در دادگاه بدوی به اعدام محکوم شده بود در دیوان عالی کشور شکسته شده است.

درحالی که، شکسته شدن حکم متهم صحت نداشته و دیوان عالی کشور صرفا به دلیل نقص در تحقیقات، پرونده را به دادگاه ارسال کرده و پس از رفع نقص، پرونده مجدد به دیوان عالی کشور ارسال می‌شود.

اخبار هفته

رئیس کل دادگستری استان تهران از راه‌اندازی ۱۰ هیئت به منظور اجرای ماده ۹ قانون حمایت از احیا، بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده با همت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران خبر داد و گفت: با عنایت به اینکه قانون حمایت از احیا، بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری در سال ۱۳۸۹ تصویب شده، لذا انتظار این است که بعد از گذشت چندین سال از تصویب قانون، هیئت ماده ۹ تشکیل و راه‌اندازی شود.

انتهای پیام/



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×