» قضائی » یک محکوم به قصاص در استان ایلام با رضایت اولیای دم به زندگی بازگشت
قضائی

یک محکوم به قصاص در استان ایلام با رضایت اولیای دم به زندگی بازگشت

تیر 24, 1403 0

رئیس کل دادگستری استان ایلام از اخذ رضایت اولیای دم در یک فقره پرونده قصاص خبر داد.

خبرگزاری میزان – عمران علی‌محمدی رئیس کل دادگستری استان ایلام اظهار کرد: در راستای نهادینه کردن فرهنگ صلح و سازش در جامعه یک فقره پرونده قصاص نزد شعبه اول دادیاری دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان دهلران با تلاش اعضای شعبه صلحی شورای حل اختلاف بازداشتگاه ایلام و با وساطت بزرگان و پیگیری‌های معاونت حل اختلاف دادگستری استان با اخذ رضایت اولیای دم با صلح و سازش مختومه شد.

علی‌محمدی گفت: شورا‌های حل اختلاف در کنار رسیدگی‌های قضایی به دعاوی ارجاع شده، با استفاده از ظرفیت بزرگان و متنفذین و ایجاد مصالحه در برخی پرونده‌های قصاص سهم بزرگی در ایجاد آرامش در فضای جامعه دارند و موجب کاهش ورودی پرونده به محاکم و کاهش اطاله دادرسی شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد صلح و سازش و اصلاح ذات البین از شاخص‌ترین ارزش‌های دینی و معیار‌های اخلاقی است که اگر در سطح جامعه نهادینه شود و روحیه سازش و برادری مبنای عمل آحاد مردم قرار گیرد قطعا موجب ارتقای امنیت روانی و توسعه اخلاق و معنویت در میان شهروندان خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان ایلام در پایان با اشاره به نگاه ویژه قوه قضاییه در خصوص لزوم بسط و گسترش فرهنگ صلح و سازش در پرونده‌های قصاص از عموم مردم خواست تا در کنار دستگاه قضایی به منظور ترویج و توسعه این فرهنگ اسلامی در سطح جامعه همکاری و تعامل داشته باشند.

انتهای پیام/



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×