» قضائی » کارگروه‌های تخصصی مرکز وکلا پرونده‌های کثیرالشاکی را پیگیری می‌کند
قضائی

کارگروه‌های تخصصی مرکز وکلا پرونده‌های کثیرالشاکی را پیگیری می‌کند

تیر 21, 1403 0

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده برای پنجمین بار به همراه معاونانش امروز در مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه حضور یافت و با مراجعانی که برای رفع مشکلات حقوقی و قضایی خود به این مرکز مراجعه کرده بودند، دیدار و به پرونده‌های آن‌ها رسیدگی کرد.

خبرگزاری میزان -پیرو منویات مقام معظم رهبری که مردمی بودن و مهمتر از آن مردمی ماندن را از ویژگی‌های لازم هر مسئول نظام اسلامی خواندند و در راستای تاکیدات رئیس قوه قضاییه برای ملاقات بی‌واسطه مسئولان با مردم و همزمان با آغاز ایام محرم الحرام، حسن عبدلیان‌پور رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده برای پنجمین بار به همراه معاونانش امروز یکشنبه ۱۷ تیرماه در مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه حضور یافت و با مراجعانی که برای رفع مشکلات حقوقی و قضایی خود به این مرکز مراجعه کرده بودند، دیدار و به پرونده‌های آن‌ها رسیدگی کرد.

در این جلسه که سید علی اصفر رفاهی مدیرکل ارتباطات مردمی قوه قضاییه نیز حضور داشت، عبدلیان پور در گفت‌وگو با میزان به موارد طرح شده در این دیدار پرداخت و گفت: رسیدگی به چندین پرونده کثیرالشاکی، ملاقات حضوری با بیش از ۳۰ نفر از شهروندان و ارائه مشاوره حقوقی تلفنی به یکی از درخواست‌ها از جمله اقدامات انجام شده در این جلسه بود.

رئیس مرکز وکلا گفت: در این جلسه به عمده مراجعان، وکلا و کارشناسان معاضدتی معرفی شد تا برای پیگیری پرونده‌های خود بتوانند به آن‌ها مراجعه و مشکلشان را حل کنند. 

وی در ادامه گفت:در قوه قضاییه با مشکل عمده ازدیاد پرونده‌ها از جمله پروند‌های کثیرالشاکی مواجه هستیم که عمدتا به یک شکل هستند.

عبدلیان پور با بیان اینکه برای حل معضل پرونده‌های کثیرالشاکی کارگروهی تخصصی در مرکز وکلا تشکیل شده است، گفت: کارگروهی را با حضور قضات باتجربه، وکلا و به ویژه کارشناسان ترتیب داده تا بتوانیم با حضور وکلای مدنی این پرونده‌ها به مشکلات آن‌ها رسیدگی کنیم که تاکنون نیز پروند‌های زیادی در آن به نتیجه رسیده است.

رئیس مرکز وکلا در ادامه به پرونده‌های کثیرالشاکی طرح شده در این جلسه اشاره کرد و گفت: عمده این پرونده‌ها در حوزه تعاونی‌های مسکن با حدود بیش از ۱۰ هزار یا ۲۰ هزار شاکی بود که باید دنبال ریشه و علت آن بوده و در این زمینه رخنه‌های قانونی را بررسی کنیم.

وی با بیان اینکه همچنان عمده معضلات حقوقی طرح شده از سوی شهروندان در حوزه املاک و اراضی بوده که حجم بسیاری از این موضوعات به دستگاه‌های اجرایی هم مربوط است، گفت: قوانین ناقص در این حوزه زمینه‌ساز و سبب سوءاستفاده‌هایی شده و از سوی دیگر عدم مراجعه برخی از شهروندان به وکلا با این تصور که حق‌الوکاله زیاد است موجب گرفتاری آن‌ها و راه و رویه اشتباه برای حل مشکلاتشان شده است.

عبدلیان پور گفت: اخذ وکیل و استفاده از مشاوره حقوقی از ابتدای انجام اقدامات و معامله‌ها از طرح بسیاری از پرونده‌ها در دستگاه قضایی و ایجاد دل‌مشغولی و استیصال برای شهروندان جلوگیری می‌کند.

انتهای پیام/



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×