» قضائی » باید آرا‌ی برتری که بر پایه دانش و آگاهی صادر شده‌اند منتشر، نقد و بررسی کرد
قضائی

باید آرا‌ی برتری که بر پایه دانش و آگاهی صادر شده‌اند منتشر، نقد و بررسی کرد

تیر 20, 1403 0

رئیس کل دادگستری مازندران به ضرورت نقد و بررسی آرای مختلف جهت بهبود کیفیت و به روز رسانی صدور احکام قضایی اشاره کرد و گفت: باید آرا‌ی برتری که بر پایه دانش و آگاهی صادر شده اند و متکی به مبانی حقوقی و فقهی هستند منتشر و نقد و بررسی کرد تا مورد بهره برداری جامعه حقوقی قرار گیرد.

خبرگزاری میزان – جلسه نشست قضایی محاکم تجدید نظر و کیفری یک استان مازندران با حضور رئیس کل، تعدادی از معاونین و قضات شعبه‌های چهل و دو گانه این مجموعه طبق روال هر پنج شنبه به همت معاونت فرهنگی و منابع انسانی اداره کل دادگستری مازندران برگزار شد.

عباس پوریانی در جلسه نشست قضایی محاکم تجدید نظر استان مازندران پس از تبادل نظر و ابراز عقیده و نظریاتش در مورد موضوع و سوالات جلسه بیان کرد: آرای و تصمیمات قضات در محاکم، خروجی و نتایج منویات قوه قضاییه در صدور آرا عادلانه و منصفانه است که مهمترین شاخص برای ارزیابی گسترش عدالت، اعتماد و رضایتمندی شهروندان است.

وی همچنین گفت: باید فرمایشات مقام معظم رهبری و ارائه اولویت‌های شش گانه برای دستگاه قضایی کشور مبنای ساز و کار ویژه و روشن برای اجرای سیاست ها، نظارت بر عملکرد‌ها اعم از عملکرد قضات و عملکرد مدیران، لزوم عدم تاخیر در اجرای احکام، کادرسازی و جانشین‌پروری، پیشگیری از جرم و افزایش همکاری سه قوه را در دستور کار قرار داده و نظارت دائمی صورت گیرد.

رئیس کل دادگستری مازندران در پایان با اشاره به ضرورت نقد و بررسی آرای مختلف جهت بهبود کیفیت و به روزرسانی صدور احکام قضایی گفت: باید آرا‌ی برتری که بر پایه دانش و آگاهی صادر شده اندو متکی به مبانی حقوقی و فقهی هستند منتشر و نقد و بررسی کرد تا مورد بهره برداری جامعه حقوقی قرار گیرد.

گفتنی است در این جلسه سوال (شخصی در یک حوزه قضایی مرتکب جرمی به نحو مباشرت شده است چنانچه همین شخص در حوزه قضایی دیگری در جرمی معاونت کند مرجع صالح رسیدگی کدام حوزه قضایی است؟) به عنوان موضوع اصلی جلسه مورد بحث و جزئیات آن نقد و بررسی شد.

انتهای پیام/



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×