» قضائی » بازدید میدانی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از شرکت پتروشیمی ارومیه
قضائی

بازدید میدانی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از شرکت پتروشیمی ارومیه

خرداد 11, 1403 0

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در بازدید از شرکت پتروشیمی ارومیه ضمن تاکید بر فاصله‌گیری از خام‌فروشی و تقویت استفاده حداکثری از فن‌آوری‌های صنایع تبدیلی، گفت: حلقه مفقوده اشتغال است.

خبرگزاری میزان- ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از شرکت پتروشیمی ارومیه بازدید کرد.

این بازدید که در راستای درخواست این شرکت برای رفع مشکل صورت پذیرفت، عتباتی از قسمت‌های مختلف دیدن کرد و در ادامه در نشستی که با مدیران این مجموعه داشت به این مشکلات رسیدگی و دستورات لازم را صادر  کرد.

رئیس کل دادگستری استان در این نشست ضمن تسلیت شهادت شهدای خدمت گفت: هدف از این حضور ضمن عرض خدا قوت به تلاشگران این مجموعه اثر بخش در این صنعت که بر اساس تاکیدات مقام معظم رهبری تلاشش جلوگیری از خام فروشی است بررسی مشکلات و حمایت‌های قضایی برای رفع آنهاست. 

وی افزود: فاصله‌گیری از خام‌فروشی و استفاده حداکثری از فن‌آوری‌های صنایع تبدیلی باید تقویت شود تا آسیبی به تولید داخل نشود و از خروج ارز از کشور جلوگیری به‌عمل آید. 

عتباتی افزود: بخشی از محصولات این واحد تولیدی در صنعت کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گیرد و نه تنها بخشی در استان که یک استان کشاورزی است مصرف می‌شود بلکه قابلیت صادرات نیز دارد.

رئیس کل دادگستری استان ادامه داد: حلقه مفقوده اشتغال است و با نگاهی به زندان در می‌یابیم که اگر بسیاری از افراد زندانی اگر شغل داشتند به سمت خلاف و بزهکاری نمی‌رفتند و بسیاری از مشکلات خانواده‌ها که منشأ اقتصادی دارند پیش نمی‌آمد.

عتباتی در پایان با ابراز خرسندی از اینکه این مجموعه دو سوم از اراضی خود را به مسائل زیست محیطی اختصاص داده این عمل را ارزشمند دانست و بیان داشت که مجموعه دستگاه قضایی تلاش خواهد کرد تا با طرح مشکلات این واحد تولیدی در کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری استان با کمک سایر دستگاه‌های اجرایی، مشکلات آن را مرتفع کند.

اسمعیلی، مدیر عامل شرکت پتروشیمی ارومیه نیز در این نشست گزارشی از عملکرد و محصولات تولیدی که شامل تولید سالانه ۱۳۴ هزار تن کریستال ملامین، سولفات آمونیوم، اسید سولفوریک و سولفات پتاسیم است و در صنایعی همچون کود‌های کشاورزی، صنایع چوب، رنگ سازی، کاغذ سازی، نساجی، چرمسغزی، لاستیک، بتن، آهن و فولاد و … کاربرد دارند را ارائه و مشکلات پیش روی این شرکت را همچون موانع احداث واحد تولید پلی آلومینیوم کلراید جامد با ظرفیت ۲۳ هزار تن در سال برای اولین بار در کشور را مطرح کرد.

در پایان این نشست نیز عتباتی دستور طرح مشکلات را در کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری استان را در هفته آینده صادر کرد.

انتهای پیام/



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×