چرا بانک‌های مرکزی دوباره طلا می‌خرند؟ سیگنال صعود طلای جهانی ؟ - حمایت آنلاین

چرا بانک‌های مرکزی دوباره طلا می‌خرند؟ سیگنال صعود طلای جهانی ؟ - حمایت آنلاین | حمایت آنلاین
شعار حمایت‌آنلاین
« حمایت‌آنلاین، حامی همه مردم ایران »
Sunday, 28 June , 2026
افزونه جلالی را نصب کنید.
خانه » طلا و ارز تاریخ انتشار : 07 دسامبر 2025 - 19:26 | 74 بازدید | ارسال توسط :

چرا بانک‌های مرکزی دوباره طلا می‌خرند؟ سیگنال صعود طلای جهانی ؟

آخرین گزارش شورای جهانی طلا نشان می‌دهد که بانک‌های مرکزی تنها در ماه اکتبر بیش از ۵۳ تن طلا خریداری کرده‌اند؛ رقمی که بالاترین سطح از نوامبر ۲۰۲۴ محسوب می‌شود و نسبت به ماه ژوئیه جهشی ۱۹۴ درصدی داشته است.

No image available

مجموع خرید طلا در ده ماه نخست سال نیز به ۲۵۴ تن رسیده؛ رقمی که مسیر را برای ثبت چهارمین خرید بزرگ قرن هموار می‌کند.
بخش مهمی از این افزایش به بازگشت لهستان به بازار طلا مربوط است؛ کشوری که پس از توقف چندماهه، دوباره خرید را آغاز کرد و تنها در اکتبر ۱۶ تن به ذخایر خود افزود.
در کنار این تقاضای بالا، دو عامل مهم انتظارات گسترده برای کاهش نرخ بهره در آمریکا و بی‌اعتمادی نسبت به بدهی دولت‌ها نیز دست‌به‌دست هم داده‌اند تا چشم‌انداز صعودی طلا بیش از پیش تقویت شود.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0

5 × سه =

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.