Sunday, 28 June , 2026
افزونه جلالی را نصب کنید.
افزونه جلالی را نصب کنید.
اخبار ویژه حمایت آنلاین »
- ماموریت وزارت اقتصاد برای شناسایی ثروتمندان کالابرگبگیر
- پیرصالحی: آمار ۱۰۰۰ قلم کمبود دارو در کشور مستند نیست
- اسامی محصولات مراقبت از مو غیرمجاز اعلام شد
- پزشک خانواده؛ انتخاب ۱۳۰ کشور جهان
- درخواست پرستاران جهان از سران گروه هفت
- میعادفر: نیروی انسانی مهم ترین نقطه قوت اورژانس است
- نقش تعیینکننده سابقه خانوادگی در بروز آسم
- هشدار وزارت بهداشت نسبت به خطر پرتوهای فرابنفش
- معرفی نماینده وزارت بهداشت در مراسم تشییع رهبر شهید
خانه » طلا و ارز
تاریخ انتشار : 07 دسامبر 2025 - 19:26 | 74 بازدید | ارسال توسط : اکوایران
چرا بانکهای مرکزی دوباره طلا میخرند؟ سیگنال صعود طلای جهانی ؟
آخرین گزارش شورای جهانی طلا نشان میدهد که بانکهای مرکزی تنها در ماه اکتبر بیش از ۵۳ تن طلا خریداری کردهاند؛ رقمی که بالاترین سطح از نوامبر ۲۰۲۴ محسوب میشود و نسبت به ماه ژوئیه جهشی ۱۹۴ درصدی داشته است.
مجموع خرید طلا در ده ماه نخست سال نیز به ۲۵۴ تن رسیده؛ رقمی که مسیر را برای ثبت چهارمین خرید بزرگ قرن هموار میکند.
بخش مهمی از این افزایش به بازگشت لهستان به بازار طلا مربوط است؛ کشوری که پس از توقف چندماهه، دوباره خرید را آغاز کرد و تنها در اکتبر ۱۶ تن به ذخایر خود افزود.
در کنار این تقاضای بالا، دو عامل مهم انتظارات گسترده برای کاهش نرخ بهره در آمریکا و بیاعتمادی نسبت به بدهی دولتها نیز دستبهدست هم دادهاند تا چشمانداز صعودی طلا بیش از پیش تقویت شود.
به اشتراک بگذارید
https://hemayatonline.ir/?p=240963
تعداد دیدگاه
: 0
- دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
- پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.