امروز : سه شنبه, ۲۱ مرداد , ۱۴۰۴
- پلیس راهور فراجا و کانون جهانگردی تفاهمنامه امضا کردند – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان
- جاسوس سوئیسی در زندان سمنان خودکشی کرد
- نبیه بری: طرح پیشنهادی آمریکا درباره آتشبس قابل قبول نیست
- جدیدترین عملیات یمن علیه رژیم صهیونیستی با موشک مافوق صوت «فلسطین۲»
- فیلم/ فعال اقتصادی: با حمایت قضایی بیش از ۱۰ هزار شغل ایجاد کردم
- رونمایی از تونل زمان بیش از ۱۷ قرن سنت دانشگاهی جهان – تابناک
- حمایت قانونی از ایرانیان خارج از کشور – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان
- فوری/ پایان دور سوم مذاکرات ایران و آمریکا ؛ نتیجه مذاکرات امروز چه بود؟
- مشهد باید جلوهگاه هویت امام رضا (ع) باشد
پول بنز برای خودروی چینی
برخی معتقدند مونتاژ به دلیل قرابت بیشتر به تولید (نسبت به واردات) نفع بیشتری برای مملکت دارد، مخصوصا اینکه درجه اشتغالزایی آن نیز بالاتر است. در مقابل اما برخی نیز بر این باورند که واردات خودرو سهل الوصول تر است و منفعت بیشتری نصیب شهروندان می کند. حسن کریمی سنجری، کارشناس خودرو در گفت و […]

برخی معتقدند مونتاژ به دلیل قرابت بیشتر به تولید (نسبت به واردات) نفع بیشتری برای مملکت دارد، مخصوصا اینکه درجه اشتغالزایی آن نیز بالاتر است. در مقابل اما برخی نیز بر این باورند که واردات خودرو سهل الوصول تر است و منفعت بیشتری نصیب شهروندان می کند.
حسن کریمی سنجری، کارشناس خودرو در گفت و گو با اکوایران تاکید می کند که مونتاژ منافع چندانی برای مصرف گنندگان ندارد. به گفته وی، یکی از تبعات مونتاژ این است که خودروهای خارجی (چینی) به چند برابر قیمت جهانی به دست مشتریان ایرانی می رسند.
نسخه کامل در سایت:
واردات یا مونتاژ / چرخ خودرو با کدام میچرخد؟
خودروهای مونتاژی در حالی به خصوص طی یکی، دو سال گذشته سهم قابل توجهی از کارنامه تولید خودرو در ایران را به خود اختصاص دادهاند که برخی کارشناسان و فعالان خودرویی معتقدند مونتاژ ارزش افزوده چندانی برای کشور ندارد.
- دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
- پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.