امروز : جمعه, ۱۶ خرداد , ۱۴۰۴
- بهره گیری از فناوری ها برای تسریع در خدمات قضایی
- بازیکنان سپاهان پس از قهرمانی در رختکن ماندند
- بهرهبرداری ۱۰۰ درصدی از سامانههای مبارزه با قاچاق – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان
- عجیب اما واقعی؛ این حیوان ترسناک یک لاکپشت است!/ عکس
- بدهکارترین بیمه به داروخانهها – مشرق نیوز
- حمل و نقل زمینی سهم ۹۵ درصدی در جابهجایی مسافران در زنجان دارد
- روایت شاهد عینی از اصابت موشک به بیمارستان صحرایی هلال احمر – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان
- آتشسوزی در زندان مرکزی پرو با دستکم ۵ کشته و دهها زخمی – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان
- سفر مکرون به لبنان پس از انتخاب رئیس جمهور این کشور
پول بنز برای خودروی چینی
برخی معتقدند مونتاژ به دلیل قرابت بیشتر به تولید (نسبت به واردات) نفع بیشتری برای مملکت دارد، مخصوصا اینکه درجه اشتغالزایی آن نیز بالاتر است. در مقابل اما برخی نیز بر این باورند که واردات خودرو سهل الوصول تر است و منفعت بیشتری نصیب شهروندان می کند. حسن کریمی سنجری، کارشناس خودرو در گفت و […]

برخی معتقدند مونتاژ به دلیل قرابت بیشتر به تولید (نسبت به واردات) نفع بیشتری برای مملکت دارد، مخصوصا اینکه درجه اشتغالزایی آن نیز بالاتر است. در مقابل اما برخی نیز بر این باورند که واردات خودرو سهل الوصول تر است و منفعت بیشتری نصیب شهروندان می کند.
حسن کریمی سنجری، کارشناس خودرو در گفت و گو با اکوایران تاکید می کند که مونتاژ منافع چندانی برای مصرف گنندگان ندارد. به گفته وی، یکی از تبعات مونتاژ این است که خودروهای خارجی (چینی) به چند برابر قیمت جهانی به دست مشتریان ایرانی می رسند.
نسخه کامل در سایت:
واردات یا مونتاژ / چرخ خودرو با کدام میچرخد؟
خودروهای مونتاژی در حالی به خصوص طی یکی، دو سال گذشته سهم قابل توجهی از کارنامه تولید خودرو در ایران را به خود اختصاص دادهاند که برخی کارشناسان و فعالان خودرویی معتقدند مونتاژ ارزش افزوده چندانی برای کشور ندارد.
- دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
- پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.