» قضائی » ۵۰۰ سند مالکیت در روستای دهداران سفلی بوشهر صادر شد
قضائی

۵۰۰ سند مالکیت در روستای دهداران سفلی بوشهر صادر شد

تیر 9, 1403 0

رئیس کل دادگستری بوشهر از اهدا ۵۰۰ فقره سند مالکیت مسکونی، زراغی به مردم روستای دهداران در مراسم جشن غذیر خم خبر داد و گفت: صدور سند مالکیت در واقع، دفاع از مالکیت مشروع مردم است.

خبرگزاری میزان – با حضور مهدی مهرانگیز رئیس کل دادگستری استان بوشهر، ابراهیم رضایی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی شهرستان دشتستان، مدیران کل ثبت اسناد و املاک، زندان‌ها، بنیاد مسکن تعداد ۵۰۰ فقره سند مالکیت مسکونی و زراعی به مردم روستای دهدران سفلی شهر شبانکاره استان بوشهر شد.

مهدی مهرانگیز رئیس کل دادگستری با اشاره به اینکه یکی از مهمترین وظایف دستگاه قضا ایجاد آرامش در جامعه است، خاطرنشان کرد: یکی از مصادیق بارز ایجاد آرامش در جامعه، تثبیت مالکیت‌ها و صدور اسناد مالکیت املاک و اراضی است.

وی افزود: به تبع صدور اسناد مالکیت، دفاع از مالکیت‌های مشروع مردم و فساد ستیزی در حوزه املاک و اراضی محقق می‌شود.

رئیس کل دادگستری بوشهر با اشاره به مزایای صدور اسناد مالکیت شهری و روستایی ادامه داد: از نظر قانونی مهم‌ترین راه تثبیت مالکیت، داشتن سند است. صدور سند اماکن روستایی گامی در جهت بهره‌مند شدن جوامع شهری و روستایی از مزایای مالکیت تثبیت‌ شده در جهت توسعه موزون است، زیرا منابع به صورت منطقی و عادلانه میان مردم روستا‌ها و شهر‌ها به گونه‌ای تقسیم می‌شود که همه روستاییان امکان احقاق حقوق در زمینه‌های اجتماعی، اقتصادی و حقوقی را داشته باشند. 

وی افزود: رئیس قوه قضاییه در دیدار با مقام معظم رهبری گزارشی از اقدامات دستگاه قضا بیان کرد که یکی از مهم‌ترین بحث گزارش صدور اسناد مالکیت شهرستان عسلویه بود که این افتخاری برای دستگاه قضایی و ثبت اسناد و املاک استان است.

مهرانگیز با توجه به در پیش بودن انتخابات، مشارکت حداکثری را پشتوانه رئیس جمهور منتخب از هر جناحی دانست و گفت: از همه مردم برای شرکت در انتخابات و انتخاب آگاهانه فردی اصلح به منظور استمرار موفقیت‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دعوت می‌کنم.

در ادامه محمد رضا بزرگمهر مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر نیز گفت: تضمین مالکیت و ارزش دادن به تثبیت مالکیت خانه‌های مسکونی، جلوگیری از تعارض مالکان، وجود وثیقه‌ای مطمئن برای اخذ تسهیلات، جلوگیری از مهاجرت جامعه روستایی به شهرها، برنامه‌ریزی موثر در بازار خرید و فروش و قانونمند کردن این فعالیت و همچنین تسریع در امر آموزش و بهداشت، از نتایج اجرای این طرح خواهد بود.

وی افزود: در یک اقدام جهادی توسط کارکنان خدوم اداره ثبت اسناد و املاک شبانکاره کلیه اسناد دفترچه‌ای روستا بالغ بر ۴۵۰ هکتار اراضی کشاورزی و ۶۰هزار متر مربع منازل مسکونی بطور رایگان به تک برگ تبدیل شدند.

انتهای پیام/



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×