» قضائی » ۱۲ محکوم به قصاص از ابتدای ماه محرم به زندگی بازگشتند
قضائی

۱۲ محکوم به قصاص از ابتدای ماه محرم به زندگی بازگشتند

مرداد 2, 1403 0

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از بازگشت به زندگی ۱۲ محکوم به قصاص از ابتدای ماه محرم در استان خبر داد.

خبرگزاری میزان– چهارمین جلسه شورای برنامه‌ریزی دادگستری آذربایجان غربی با حضور اعظمی قائم مقام معاونت راهبردی قوه قضاییه، عتباتی رئیس کل دادگستری استان و دیگر اعضای شورای برنامه ریزی استان صبح روز پنجشنبه ۲۸ تیرماه در سالن امامت دادگستری استان برگزار شد.

ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی در این جلسه با تسلیت سالروز شهادت چهارمین امام شیعیان حضرت امام سجاد (ع) و نیز ایام سوگواری سید و سالار شهیدان گفت: خداوند محبت اهل بیت علیهم السلام و شهدای کربلا را در دل‌های شیفتگان مکتب حسینی قرار داده است و به همین جهت پویش به عشق امام حسین (ع) و شهدای کربلا می‌بخشم برای چهارمین سال متوالی در دستگاه قضایی استان برگزار می‌شود که دستگاه قضایی استان به عنوان الگوی این پویش را با همکاری صداوسیما، ائمه جمعه، روحانیت، فعالان رسانه‌ای و… به کل کشور توسعه داده است.

عتباتی افزود: به برکت همین پویش و خون شهدای کربلا در دهه اول ماه محرم ۱۴۰۳ تعداد ۱۲ محکوم به قصاص به زندگی بازگشتند.

وی افزود: این سازش‌ها نشانگر فرهنگ غنی عاشورایی است که اولیای دم به حرمت خون شهدای کربلا از خون عزیزان خود می‌گذرند.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی در ادامه گفت: همکاران استان با پشتیبانی مسئولین عالی قضایی کار‌ها را با تمام توان پیش می‌برند و حرکت بر مسیر سند تحول قضایی است که با تنظیم برنامه عملیاتی در استان برنامه‌های آن بومی سازی شده و به مرحله اجرا درآمده است.

وی افزود: با همت همکاران استان ۴ برنامه عملیاتی در طول ۴ سال با توجه به اسناد بالا دستی طراحی و بومی سازی شده و به مرحله اجرا درآمده است.

عتباتی در ادامه صحبت‌های خود گزارشی از اقدامات شاخص انجام شده ارائه و سپس نیازمندی‌ها و کمبود‌های استان را هم بیان کرد.

در ادامه جلسه اعظمی قائم مقام معاونت راهبردی قوه قضاییه از زحمات و تلاش‌های همکاران دادگستری استان تقدیر کرد و گفت: در ستاد قوه قضاییه هر جا سخن از کار‌های خوب است نام استان آذربایجان غربی هم آنجا هست و این‌ها نشانگر تلاش جهادی و ارزشمند کارکنان دستگاه قضایی آذربایجان غربی است.

وی افزود: این تلاش‌ها موجب شده است دادگستری استان آذربایجان غربی در ۶ ماه اول سال ۱۴۰۲ رتبه عالی را در ارزیابی معاونت راهبردی قوه قضاییه احراز و این یعنی کار‌های فوق‌العاده در استان انجام شده است.

اعظمی در ادامه گفت: برنامه‌های قوه قضاییه در ۸ هدف و ۴ طرح است که اهداف مربوط به وظایف عمومی قوه قضاییه است و طرح‌های چهارگانه هم شامل طرح اول به دادستانی کل کشور، طرح دوم مربوط به پژوهشگاه قوه قضاییه و مطالعه دقیق استان‌هاست، طرح سوم در خصوص اجرای قانون اصلاح قانون شورای حل اختلاف و نهایتاً طرح چهارم مربوط به ریاست قوه قضاییه در خصوص استفاده از نهاد‌های ارفاقی است که باید هدفمند صورت گیرد.

در ادامه جلسه موضوع انعقاد تفاهم نامه بودجه‌ای برنامه عملیاتی سال ۱۴۰۳ دادگستری استان مورد بحث و بررسی اعضای حاضر در جلسه قرار گرفت و با تصویب مصوباتی جلسه به کار خود خاتمه داد.

انتهای پیام/



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×