» قضائی » رسیدگی و توجه ویژه به محرومان و مستضعفان اولویت مسئولان قضایی است
قضائی

رسیدگی و توجه ویژه به محرومان و مستضعفان اولویت مسئولان قضایی است

مرداد 2, 1403 0

دادگستری استان خراسان جنوبی در راستای اجرای سند تحول و تعالی قوه قضاییه و دسترسی کلیه افراد به خدمات قضایی و حقوقی چندین طرح را در مناطق مرزی و محروم برگزار کرده است که یازدهمین طرح آن ۲۷ تیرماه با حضور مدیرکل ارتباطات مردمی قوه قضاییه آغاز شد.

خبرگزاری میزان-۲۷ تیرماه ۱۴۰۳ یازدهمین اردوی خدمات قضایی الکترونیکی رایگان در استان خراسان جنوبی به منطقه محروم مرزی در روستای گلوباغ شهرستان سربیشه راهی شد.

در این اردوی جهادی رفاهی مدیرکل ارتباطات مردمی قوه قضاییه، عبدالهی رئیس کل دادگستری استان، حجت‌الاسلام والمسلمین نسائی دادستان مرکز خراسان جنوبی و مسئولان قضایی حوزه‌های قضایی سربیشه و درح حضور داشتند و در جهت رفع مشکلات قضایی مردم و همچنین بررسی مشکلات و درخواست‌های مراجعان و خانواده‌های زندانیان با آنان به صورت چهره به چهره دیدار و گفت‌وگو کردند.

در نتیجه اقدامات امروز گروه جهادی دادگستری استان خراسان جنوبی، پنج نفر زندانی با اعطای مرخصی پایان حبس آزاد شدند. ۱۱۵ خانواده توانستند با زندانی خود دیدار تصویری برقرار کنند. ۱۰۰ نفر مراجعان با مقامات قضایی حاضر در این اردوی جهادی دیدار و‌ گفت‌وگو کرده که به درخواست‌ها و مشکلاتشان رسیدگی و دستورات لازم صادر شد.

همچنین به ۷ نفر از زندانیان مرخصی اعطا و ثبت نام ثنای ۴۲ نفر از مراجعان توسط دفتر خدمات الکترونیک قضایی حاضر در این اردو انجام و اینترنت ۴ G با پیگیری صورت گرفته به ارزش ۳۰ میلیارد ریال به این روستای مرزی محروم آورده شد.

 تعداد ۳۵ بسته معیشتی به خانواده‌های نیازمند زندانی اعطا و همچنین محکوم به حبسی که ۶ ماه از مدت تحمل مجازاتش باقی مانده بود با ارفاقات قانونی و اخذ تعهد مبنی بر عدم ارتکاب جرم مدت حبسش بخشیده و آزاد شد و به آغوش خانواده‌اش بازگشت.

علی اصغر رفاهی مدیرکل ارتباطات مردمی قوه قضاییه در حاشیه این اردو بر خدم‌ رسانی و توجه ویژه به محرومان و مستضعفان جامعه تأکید کرد و آن را از اولویت‌های مسئولان عالی قضایی دانست و گفت: در اردوی جهادی خدمات الکترونیک قضایی رایگان دادگستری استان خراسان جنوبی حضور یافت و همراه با رئیس کل و دادستان مرکز استان خراسان جنوبی پاسخگوی مشکلات حقوقی و درخواست‌های قضای مراجعان بودند. 

وی گفت: یکی از مواردی که رهبر انقلاب هم در ابلاغ به رئیس قوه قضاییه و هم در دیدار‌های مسئولان قضایی تاکید داشتند، برقراری ارتباط هر چه بیشتر مسئولان با مردم می‌باشد.

مدیرکل ارتباطات مردمی قوه قضاییه ادامه داد: ریاست قوه قضاییه همواره تاکید دارد که مسئولان قضایی ملاقات‌های مردمی را در اولویت‌های دستگاه قضا بدانند؛ به همین منظور روسای دادگستری‌های سرارسر کشور یکی از ایام هفته را کاملا به رسیدگی به درخواست‌های مردمی و ملاقات با آنان می‌پردازند و در شهرستان‌ها و بخش‌ها که فرصت بیشتری وجود دارد این مهم روزانه انجام می‌شود.

رفاهی افزود: توجه ویژه به محرومان و مستضعفان یکی دیگر از موضوعاتی است که مسئولان عالی قضایی به آن تاکید داشته و آن را در اولویت امور خود قرار داده اند.

رفاهی گفت: طرح‌های جهادی خدمات الکترونیکی قضایی رایگان که مدتی است دادگستری استان خراسان جنوبی در دستور کار خود قرار داده که به لطف الهی تاکنون با موفقیت آنرا انجام داده که اقدامی بسیار ارزشمند است.

مدیرکل ارتباطات مردمی قوه قضاییه ادامه داد: در این طرح‌های جهادی که در مناطق محروم مرزی انجام می‌پذیرد بسیاری از مشکلات و درخواست‌های مردمی پاسخ داده می‌شوند و دستورات قضایی و ارفاقات قانونی صورت می‌پذیرد.

علی اصغر رفاهی افزود: در این طرح جهادی اقداماتی از جمله تماس تصویری زندانی با خانواده، ثبت نام ثنا، ارتباط تصویری با مسئولان قضایی استان و شهرستان صورت می‌گیرد و بسیاری از درخواست‌ها در چهارچوب قانونی شامل ارفاقات قانونی شده که منجر به آزادی زندانی، بهره‌مندی از پابند الکترونیک، تخفیف مجازات و اعطای مرخصی می‌شود.

وی گفت: از دیگر اقدامات ارزشمند مسئولان قضایی توجه ویژه به خانواده‌های زندانی نیازمند می‌باشد که با کمک انجمن حمایت از زندانیان استان برای خانواده‌های زندانی‌دار نیازمند نسبت به تهیه و تحویل بسته‌های معیشتی و غذایی در این اردو‌ها اقدام می‌شود.

رفاهی با اشاره به اینکه بسیاری از زندانیان شامل ارفاقات قانونی می‌شوند گفت: امروز یکی از محکومان زندانی با اخذ تعهد مدت باقی مانده از حبس وی که شش ماه بود بخشیده شذ و به آغوش خانواده‌اش بازگشت.بسیاری از درخواست‌های مردمی طی فرم‌هایی که در اداره ارتباطات مردمی قوه قضاییه تهیه شده با رویکرد حل مشکلات بررسی می‌شود تا اقدام لازم و قانونی مناسب در مرکز اتخاذ شود.

انتهای پیام/



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×