» قضائی » رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران از مجتمع قضایی بعثت بازدید کرد
قضائی

رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران از مجتمع قضایی بعثت بازدید کرد

تیر 23, 1403 0

رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران در ادامه بازدید‌های مستمر و میدانی از مجتمع‌های قضایی ۲۴ گانه تهران بزرگ در مجتمع قضایی بعثت حضور یافت و ضمن دیدار و گفت‌وگوی چهره به چهره با همکاران در جریان آخرین تلاش‌های آنان قرار گرفت.

خبرگزاری میزان- آسیب‌شناسی از روند‌ها و فرایند‌های موجود در شعب قضایی یکی از اصلی‌ترین اهداف ربیع‌‌اله قربانی از بازدید‌ها و سرکشی‌های خود از مجتمع‌های قضایی است. 

این مهم به‌صورت ویژه در جریان بازدید رئیس کل محاکم تهران از مجتمع قضایی بعثت نیز مورد توجه بود که وی به‌طور تخصصی و در راستای بخشنامه رئیس کل دادگستری استان تهران درباره رفع ایرادت واحد‌های اجرای احکام مدنی، عملکرد کمی و کیفی شعب اجرای احکام این را مجتمع را مورد ارزیابی قرار داد.

 از نکات متمایزکننده و شاخص بازدید قربانی، در مجتمع قضایی بعثت، نشست تخصصی و بررسی عملکرد شعب اجرای احکام مدنی این مجتمع با حضور معاون قضایی ستادی رئیس کل محاکم در امور نظارت و ارزیابی، سرپرست مجتمع، رئیس هر شعبه، مدیران اجرای احکام مدنی و دادورزان بود؛ قربانی پیشتر و در بازدید اخیر از این مجتمع بر اهمیت ساماندهی و آسیب شناسی شعب اجرای احکام مدنی این مجتمع در راستای دستورالعمل رئیس کل دادگستری استان تهران تاکید داشت که در این جلسه به صورت چهره به چهره با همکاران قضایی و اداری شعب اجرای احکام مدنی مجتمع با ارائه راهکار عملیاتی و اجرایی به دنبال رفع این چالش بود.

نکته دیگری که در جلسه رئیس کل محاکم تهران با قضات و پرسنل اداری شعب اجرای احکام مدنی مجتمع قضایی بعثت مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت، پیگیری تمام بند‌های صد و یک گانه این دستورالعمل بصورت موردی در این جلسه بود که بر جدیت و سرعت در اجرای این دستورالعمل تاکید شد.

قربانی در نشست تخصصی با قضات این مجتمع با اشاره به نکاتی دیگر بر استفاده از ظرفیت سامانه‌های نوین در دستگاه قضایی از جمله سامانه سهام در اجرای احکام مدنی، برگزاری مزاید‌ها بصورت آنلاین در بستر سامانه ستاد، توجه بیشتر به دستورالعمل‌ها و بخشنامه ها، مطالعه و آموزش بیشتر پرسنل پبرامون وظایف و امور محوله، توجه بیشتر بر فرایند اخذ نیم عشر، شناسایی علل کاهش اطاله دارسی مختص به هر شعبه و انعکاس به ستاد محاکم تاکید ویژه کرد. 

در بازدید رئیس کل محاکم تهران از واحد‌های اجرای احکام مدنی مجتمع قضایی بعثت عملکرد دفاتر و بایگانی‌های شعب و نیز بررسی موردی پرونده‌های جاری و عملکرد همکاران قضایی و اداری مورد دقت و ارزیابی قرار گرفت و ارشادات لازم جهت بهبود روند اجرای احکام قضایی و بهبود عملکرد همکاران و حفظ حقوق طرفین پرونده صورت گرفت.

انتهای پیام/ 



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×