» جامعه » چند توصیه‌ برای دانش‌آموزانی که امتحان نهایی می‌دهند/ سوالات امتحانات نهایی کمی بالاتر از سطح انتظار بود
جامعه

چند توصیه‌ برای دانش‌آموزانی که امتحان نهایی می‌دهند/ سوالات امتحانات نهایی کمی بالاتر از سطح انتظار بود

خرداد 19, 1403 0

گفت‌وگو|

یک مشاور تحصیلی ضمن اشاره به اینکه سوالات امتحانات نهایی تا به‌اینجا در سطح انتظار و کمی بالاتر از آن بود و دانش‌آموزان تا حدی به چالش کشیده شدند، گفت: لازم است دانش‌آموزان حتما مطالب درسی را مرور کنند و قبل از خواب مطالب درسی را روی کاغذ تمرین و دوره کنند.

میثم نجات خواه در گفت‌وگو با میزان درباه امتحانات نهایی پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم گفت: سولات امتحانات نهایی برای آن دسته از دانش‌آموزانی که در طول سال مطالعه نداشتند، غافلگیر کننده، برای دانش‌آموزان سطح متوسط که تا حدودی در طول سال مطالعه داشتند، قابل فهم و درک و بالاتر از سطح انتظار و برای دانش‌آموزانی که در طول سال مطالعه بسیاری داشتند در حد انتظار بود. به طور کلی این امتحانات در سطح انتظار و کمی بالاتر از آن بود و دانش‌آموزان تا حدی به چالش کشیده شدند البته برای یک یا ۲ امتحان جای نقد وجود دارد.

وی ضمن اشاره به اینکه این نوع سوالات برای دانش‌آموزان پایه دهم که اولین سالیست که امتحان نهایی می‌دهند، تلنگری است که در پایه‌های بالاتر حتما در طول سال مطالعه کافی داشته باشند، ادامه داد: اتفاق تلخ شهادت رئیس جمهور هم موجب وارد شدن شوک به دانش‌آموزان و هم تاخیر در برگزاری امتحانات شد و از این رو توصیه می‌شود دانش‌آموزان آرامششان حفظ کنند چرا که این وضعیت برای همه یکسان است.

این مشاور تحصیلی افزود: همچنین با توجه به اینکه امتحانات پشت سر هم در حال برگزاری است لازم است دانش‌آموزان حتما مطالب درسی را مرور کنند و قبل از خواب مطالب درسی را روی کاغذ تمرین و دوره کنند، تمرین تئوری و شفاهی توصیه نمی‌شود چرا که از ذهن می‌رود و بهتر است تمرین و دوره حتی برای درس‌های تئوری نیز روی کاغذ انجام شود. چنانچه حجم مطالب زیاد است و امکان نوشتن نیست توصیه می‌شود دانش‌آموزان صدایشان را موقع درس خواندن ضبط کنند و شب موقع خواب به آن گوش دهند و مسائل را برای خودشان یادآوری کنند چراکه این اقدام ۳۰ تا ۴۰ درصد فهم را نسبت به مسائل بالا می‌برد.

نجات خواه بیان کرد: ممکن است دانش‌آموزان به ویژه در پایه دوازدهم در این ایام استرس بسیاری را تجربه کنند، نقش خانواده‌ها در این روز‌ها باید نقش حمایت کننده باشد و به کاهش استرس آن‌ها کمک کنند تا امتحاناتشان را به خوبی پشت سربگذارند و خودشان را برای کنکور تیر ماه آماده کنند چراکه ذات امتحان استرس‌زاست و برای دانش‌آموزان یک چالش محسوب می‌شود.

امسال علاوه بر پایه دوازدهم امتحانات پایه‌های دهم و یازدهم نیز به صورت نهایی برگزار می‌شود و ۲۰ درصد در کنکور موثر است.

انتهای پیام/



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×