» قضائی » مجموعه قضایی استان در صورت مشاهده هرگونه تخلف انتخاباتی با مرتکبین برخورد قانونی خواهد داشت
قضائی

مجموعه قضایی استان در صورت مشاهده هرگونه تخلف انتخاباتی با مرتکبین برخورد قانونی خواهد داشت

تیر 8, 1403 0

رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: مجموعه قضایی استان به عنوان یک نهاد نظارتی با بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های خود، جریان پیش، حین و پس از انتخابات را رصد می‌کند و در صورت مشاهده هرگونه تخلفی، با مرتکبین برخورد قانونی خواهد داشت.

خبرگزاری میزان – حجت الاسلام و المسلمین سعید جزایی، رئیس کل دادگستری استان مرکزی در جلسه ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی استان مرکزی، ضمن گرامیداشت هفته قوه قضاییه و با اشاره به اهمیت برگزاری یک انتخابات سالم و پرشور در هشتم تیرماه سال جاری، اظهار کرد: برگزاری انتخابات امن، سالم و با مشارکت حداکثری، هدفی است که تمامی افراد دخیل در فرآیند برگزاری و نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری دنبال می‌کند.

وی افزود: به دنبال فقدان رئیس جمهور شهید و براساس تکلیف قانون اساسی در آستانه برگزاری زودهنگام انتخابات ریاست جمهوری قرار داریم و اگرچه مدت زمان آمادگی زیرساخت‌ها برای برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری کم‌تر از روال معمول دوره‌های پیشین بود، لذا آمادگی کامل در کلیه عوامل اجرایی و نظارتی جهت برگزاری انتخابات با شکوه وجود دارد.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی عنوان کرد: مجموعه قضایی استان نیز به عنوان یک نهاد نظارتی، بدون هیچ‌گونه جانب‌داری از شخص یا جناح خاص، با بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های خود، جریان پیش، حین و پس از انتخابات را رصد می‌کند و در صورت مشاهده هرگونه تخلفی، با مرتکبین برخورد قانونی خواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین جزائی بیان کرد: مراسمات تشییع و بزرگداشت رئیس جمهور شهید با حضور خیل عظیم مردم در جای جای ایران اسلامی، مظهر قدرشناسی و هوشیاری هموطنان در یک بزنگاه تاریخی دیگر بود و به یقین این شکوه حضور را در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نیز خواهیم دید.

وی ادامه داد: تسهیل حضور مردم در پای صندوق‌های رای، وظیفه‌ی مجریان برگزاری انتخابات است و انتظار می‌رود در روز برگزاری انتخابات، ناهماهنگی بین دستگاهی وجود نداشته باشد و تمامی اقدامات مطابق زمان‌بندی مدون صورت گیرد.

وی افزود: جهت دسترسی آسان هم‌وطنان به شعب اخذ رای، پیش‌بینی صندوق‌های سیار، امری است ضروری که تعدد و جانمایی درست آن‌ها نباید از منظر متولیان امر، مغفول بماند.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی در پایان گفت: مجموعه قضایی استان نیز بر اساس وظیفه خود و در راستای برگزاری انتخابات سالم، با تشکیل ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی استان، به دنبال تحقق مطلوب این هدف است و امید است با استعانت از خداوند متعال، فرد اصلح با آرای مردم، سکان‌دار قوه مجریه شود.

انتهای پیام/



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×