» قضائی » دادگاه عمومی بخش صحرای باغ شهرستان لارستان با حضور رئیس کل دادگستری فارس افتتاح شد
قضائی

دادگاه عمومی بخش صحرای باغ شهرستان لارستان با حضور رئیس کل دادگستری فارس افتتاح شد

تیر 24, 1403 0

دادگاه عمومی بخش صحرای باغ شهرستان لارستان به عنوان پنجاه و دومین حوزه قضایی فارس با حضور رئیس کل دادگستری استان فارس افتتاح شد.

خبرگزاری میزان- حجت‌الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی در حاشیه آیین افتتاح دادگاه عمومی بخش صحرای باغ شهرستان لارستان با اشاره به موافقت رئیس قوه قضاییه درباره تأسیس دادگاه بخش محروم صحرای باغ به سبب فاصله ۱۲۰ کیلومتری این بخش تا شهرستان لارستان گفت: بُعد مسافت باعث مشکلاتی به لحاظ رفت و آمد برای مردم این منطقه شده بود که با پیشنهاد دادگستری استان فارس و موافقت رئیس قوه قضاییه و با همکاری معاون مالی، عمرانی و پشتیبانی دادگستری استان فارس، رئیس دادگستری لارستان و خیرّین این شهرستان دادگاه عمومی بخش صحرای باغ لارستان به چرخه خدمت قضایی وارد شد.

رئیس کل دادگستری استان فارس در ادامه ضمن تسلیت ایام دهه محرم، شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفای ایشان، حفظ حرمت و کرامت مردم را بسیار حائز اهمیت برشمرد و گفت: همه مسئولان قضایی، رؤسا و دادستان‌ها ی، قضات و کارمندان ضمن تکریم ارباب رجوع، حرمت و کرامت مراجعه کنندگان به دستگاه قضایی را در اولویت قرار دهند.

وی به محمد مهدی بهرامی رئیس این حوزه قضایی توصیه کرد: به عنوان قاضی با در نظر داشتن یاد خداوند متعال ضمن داشتن تقوای الهی و رسیدگی به حال مظلومین و تعامل با همه دستگاه‌ها و حفظ حرمت همگان در قضاوت نفوذناپذیر باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی همچنین به موضوع صلح و سازش نیز اشاره کرد و گفت: هدف از تأسیس دادگاه برای ضرورت و رسیدگی به پرونده‌های مهمی است که لاینحل می‌باشد و در این حوزه و شهرستان لارستان به لحاظ داشتن روحانیون شیعه و سنی و ظرفیت بزرگان و ریش سفیدان سعی شود تا سر حد امکلان از ظرفیت صلح و سازش در راستای حل اختلافات بهره گیری شود و چنانچه به نتیجه‌ای نرسید آنگاه به دادگاه مراجعه کنند.

وی همچنین از ایجاد شعبه دفتر خدمات الکترونیک قضایی در این حوزه طی چند روز آینده خبر داد و گفت: با برنامه ریزی صورت گرفته مقرر شد به منظور رفاه حال مردم بخش صحرای باغ و عدم مراجعه به شهرستان لارستان علاوه بر ایجاد و تأسیس دفتر خدمات الکترونیک قضایی از ظرفیت یک نفر پزشک اداره کل پزشکی قانونی استان نیز برای معاینات پزشکی قانونی در این بخش استفاده شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی به رئیس دادگاه بخش صحرای باغ لارستان تأکید کرد: با مرتکبین جرائم خشن، قاچاقچیان سوخت و افراد سودجویی که با دست اندازی به بیت المال زمین خواری می‌کنند در چارچوب قانون، بدون اغماض قاطعانه برخورد کند.

رئیس کل دادگستری استان فارس درباره بازداشت موقت نیز توصیه کرد تا در جرایم خُرد با قبول التزام از گرفتن وثایق سنگین از متهمین که امکان فراهم کردن آن وجود ندارد؛ خودداری کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی در پایان باردیگر ضمن قدردانی از خیرّین این بخش از آنان خواست تا همانگونه که در راستای عمران و آبادی و ساختن مساجد کمک می‌کنند با دادگاه عمومی این بخش نیز همکاری لازم را داشته باشند.

 وی در پایان تصریح کرد: دادگستری استان در صدد است با افزایش نیروی انسانی قضات و کارمندان این حوزه قضایی را تقویت و کیفیت ارائه خدمات قضایی را به حد مطلوب و استاندارد برساند.

انتهای پیام/ 



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×