» قضائی » بازخوانی پرونده‌های حجاب و عفاف در دادسرای ارشاد – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان
قضائی

بازخوانی پرونده‌های حجاب و عفاف در دادسرای ارشاد – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

مرداد 3, 1403 0

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست کمیسیون بانوان با حضور شیرازی سفیر مسؤولیت اجتماعی مرکز و اعضای سازمان بسیج حقوقدانان کشور برگزار گردید.

در این جلسه در راستای اهمیت و جایگاه حجاب و عفاف در جامعه با توجه به مقتضیات اجتماعی این موضوع، برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های لازم جهت برگزاری «نشست تخصصی ابعاد حقوقی عفاف و حجاب» انجام شد.

معصومه یاوری رئیس کمیسیون زنان مرکز در این باره گفت: با همکاری بسیج حقوقدانان و مصادف با هفته حجاب و عفاف در روز چهارم مرداد ماه نشستی تخصصی در راستای بررسی ابعاد حقوقی عفاف و حجاب برگزار خواهد شد.

وی در مورد محتوای این نشست بیان داشت: قرار است در این جلسه به بازخوانی پرونده‌های حجاب و عفاف در دادسرای ارشاد بپردازیم و ضمن بررسی ابعاد حقوقی و اجتماعی آن، یک تریبون آزاد برگزار کنیم. شرکت کنندگان در این نشست فارغ از هرگونه سلیقه گرایی می‌توانند نظرات خود را در مورد این موضوع بیان کنند و با کارشناسان مدعو در این جلسه گفت‌وگو داشته باشند.

یاوری با تاکید بر اینکه این نشست قطعاً یک جلسه یکطرفه نخواهد بود، گفت: ما درصددیم در این جلسه فضایی را ایجاد کنیم که افراد نظرات کارشناسی را بشنوند و بر اساس چارچوب‌های قانونی و حقوقی با مسئله حجاب و عفاف آشنا شوند و در مورد مطالب مطرح شده تأمل و تفکر داشته باشند.

وی در مورد نحوه برگزاری این نشست، توضیح داد: در این جلسه شرکت کنندگان می‌توانند سوالات خود را در زمینه ابعاد حقوقی و اجتماعی حجاب و عفاف مطرح کنند و پاسخ کارشناسان ما را بشنوند و در مورد آن گفت‌وگو داشته باشند تا به یک نتیجه قانع کننده برسند.

رئیس کمیسیون بانوان افزود: ما در این نشست به هیچ وجه به دنبال حاکم شدن نظرات خود نیستیم و فضا یک فضای منطقی و دوستانه خواهد بود تا حرف‌ها و نظرات مختلف افراد در این حوزه مطرح و به اشتراک گذاشته شود.

وی گفت: ما بر این باوریم که برگزاری این نشست به قدر کافی برای شرکت کنندگان جذابیت و کشش خواهد داشت تا برگزاری مجدد آن در دستورکار قرار گیرد و ما بتوانیم در یک فضای سازنده با ظرفیت بالا در مورد مساله مهم و با اهمیت حجاب و عفاف در جامعه گفت‌وگوی سازنده داشته باشیم.



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×