امروز : پنج شنبه, ۱۹ تیر , ۱۴۰۴
- ۱۴۶ چاه غیرمجاز در بوکان مسدود شد
- تمام ظرفیتها برای افزایش کیفیت و سلامت در جامعه بکار گرفته شود
- ترافیک کیلومتری نمایشگاه سئول و سرگردانی 23 ساله مردم
- پایان کابوس زیان انباشته با خصوصیسازی/ موتور خودرو در بورس روشن میماند؟
- افزایش ۱۲ درصدی اهدای خون در دو ماهه اول سال ۱۴۰۳
- مبلغ افزایش حقوق بازنشستگان در دی ۱۴۰۳ مشخص شد
- نظامی اسرائیلی که قاتل یحیی السنوار بود تهدید به مرگ شد
- دستگیری ۲ سارق سیم برق در شاهرود/ تهیه مواد مخدر انگیزه سرقت بود – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان
- سرمایه اجتماعی عاطفی تضمینکننده پایداری تولید در کشور است
افتتاح بخش جدید آزادراه تهران-شمال در شهریور ماه
به گزارش اکوایران، خدایار خاشع، دبیر کمیته شرکتهای سرمایهگذار آزادراهی اعلام کرد: «آزادراه تهران-شمال» پروژهای عظیم و پیچیده به طول ۱۲۱ کیلومتر در ۴ قطعه در حال ساخت و تکمیل است. منطقه یک این آزادراه که به طول حدود ۳۲ کیلومتر از تهران تا شهرستانک است، در سال ۱۳۹۸ به بهرهبرداری رسید. منطقه ۲ که در […]
به گزارش اکوایران، خدایار خاشع، دبیر کمیته شرکتهای سرمایهگذار آزادراهی اعلام کرد: «آزادراه تهران-شمال» پروژهای عظیم و پیچیده به طول ۱۲۱ کیلومتر در ۴ قطعه در حال ساخت و تکمیل است. منطقه یک این آزادراه که به طول حدود ۳۲ کیلومتر از تهران تا شهرستانک است، در سال ۱۳۹۸ به بهرهبرداری رسید. منطقه ۲ که در ادامه منطقه یک آغاز شد، باند جنوب – شمال در سال ۱۴۰۲ افتتاح شد. باند شمال – جنوب این منطقه نیز در شهریورماه امسال به طول ۲۳ کیلومتر به بهرهبرداری خواهد رسید.
به گزارش اقتصاد آنلاین، او بیان کرد: «تونل البرز» که شامل این منطقه میشود، بزرگترین تونل ترافیکرو خاورمیانه به شمار میرود، تونل مسیر جنوب به شمال افتتاح شده و تونل شمال به جنوب نیز طی سالهای آینده تکمیل و به بهرهبرداری خواهد رسید. همچنین منطقه ۴ اولین قطعه آزادراه تهران – شمال به طول ۲۰ کیلومتر از مرز آباد به چالوس ساخته و طی سالهای اخیر در ۲ مقطع افتتاح شد.
دبیر کمیته شرکتهای سرمایهگذار آزادراهی گفت: منطقه ۳ از لحاظ ساخت جزو حساسترین بخش پروژه آزادراه تهران – شمال به شمار میرود، زیرا ویژگیهای خاصی دارد. این منطقه به دلیل قرار گرفتن در شمال البرز یکی از زیستمحیطیترین و حساسترین نقاط کشور از نظر حیات وحش و گونههای گیاهی محسوب میشود. علاوه بر این، عبور از ۲ رشته کوه البرز و زاگرس که در این منطقه واقع شدهاند، نیازمند تدابیر ایمنی و فنی بسیار ویژهای است.
خاشع درباره مشارکتهای خارجی در پروژه نیز گفت: پروژه آزادراه تهران – شمال از سال ۱۳۷۵ با مشارکت بنیاد مستضعفان شروع شده است. این پروژه عمدتا با سرمایهگذاری داخلی و مشارکت بنیاد مستضعفان در حال انجام است، ولی در برخی مقاطع از سرمایهگذاران خارجی، بهویژه شرکتهای چینی، دعوت به همکاری شده است. با این حال، به دلیل برخی مشکلات اقتصادی و شرایط خاص، مشارکت جدی از سوی شرکتهای خارجی صورت نگرفته است.
او در پایان گفت: قطعه سوم آزادراه تهران – شمال به عنوان یکی از گرانترین و پیچیدهترین پروژههای راهسازی در کشور است و در سطح جهانی نیز مشابههای کمی دارد. همچنین این پروژه با سرمایهگذاری دولت و بنیاد مستضعفان نیز ساخته خواهد شد.
- دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
- پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.