» حوادث » آخرین اخبار حادثه آتش‌سوزی بیمارستان قائم رشت؛ ۸ بیمار در حادثه آتش سوزی بیمارستان قائم رشت فوت شدند / علت حادثه در دست بررسی است
حوادث

آخرین اخبار حادثه آتش‌سوزی بیمارستان قائم رشت؛ ۸ بیمار در حادثه آتش سوزی بیمارستان قائم رشت فوت شدند / علت حادثه در دست بررسی است

تیر 3, 1403 0

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، بیان داشت: تعداد فوتی‌های حادثه آتش‌سوزی بیمارستان تخصصی و فوق‌تخصصی خصوصی قائم رشت ۸ نفر است نه ۹ نفر، علت فوت بیماران نیز توسط پزشکی قانونی در حال بررسی است و آنچه در برخی رسانه‌ها به عنوان علت فوت بر اثر انتقال بیماران از بیمارستان نقل شده، صحیح نیست.

وی با اشاره به این که همان نیمه شب گذشته ساعت ۱:۱۳ بامداد که خبر آتش‌سوزی رسید، ستاد بحران در دانشگاه علوم پزشکی گیلان تشکیل شد، تاکید کرد: ۲۲ آمبولانس و یک اتوبوس آمبولانس به محل اعزام شدند و بنده و سایر مدیران دانشگاه نیز در محل حضور یافتیم. نیرو‌ها بین بیمارستان‌ها تقسیم شد و علاوه بر ایجاد آمادگی لازم، تخت‌های لازم نیز در بیمارستان‌های دولتی برای پذیرش بیماران بیمارستان قائم، خالی شد.

محمدتقی آشوبی ادامه داد: در مجموع ۱۴۲ بیمار بیمارستان قائم تخلیه و ۱۱۸ نفر از آنان به بیمارستان‌های دولتی رشت منتقل شدند که ۵ نوزاد در بین آن‌ها بود و به بیمارستان فوق تخصصی اطفال منتقل شدند.

آشوبی با بیان اینکه متاسفانه در این حادثه ۸ نفر از بیماران بدحال بیمارستان قائم فوت کردند که اجساد آنان برای بررسی علل دقیق فوت به پزشکی قانونی تحویل داده شد، گفت: اکنون ۹۷ بیمار در بیمارستان‌های ما بستری هستند که ۱۳ نفر از آنان در آی‌سی‌یو و سی‌سی‌یو بستری و تحت درمان قرار دارند.

وی در پایان یادآور شد: در جریان انتقال بیماران، ۴۴ بیمار به بیمارستان رازی رشت منتقل شدند و آن یک نفر فوتی اضافه که در برخی رسانه‌ها اعلام شده، جزو آمار فوتی‌های بیمارستان رازی بوده و ارتباطی به این حادثه ندارد و از بیماران منتقل شده به آنجا نبوده است.



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×